U posebnom ugođaju wine bara zagrebačke kavane Procaffe u Tkalčićevoj ulici, održano je deseto, jubilarno izdanje "Vinskih razgovora s Tomislavom Stiplošekom", vinske radionice koja je istovremeno i svojevrsni talk show u kojem publika aktivno sudjeluje i tako sukreira tijek razgovora.
Stiplošekovi gosti bili su iz vinarije Dalmacijavino: Ivan Kuštra, član uprave i direktor financija; Kristina Pinkert, direktorica vinarije i Viktor Zdilar, enolog /tehnolog.
Dalmacijavino ustvari većina publike povezuje sa žestokim alkoholnim pićima i bezalkoholnim brendom Pipi. Manji broj ljudi tu priču povezuju s vinom, a vina koja su imali ne pamtimo po istaknutoj kvaliteti. No, nakon što je tvrtku kupio Luka Diel-Zadro, počinje snaženje vinskog segmenta. Ugašene su male, nerentabilne vinarije po otocima, a i prostor u Splitu bi u budućnosti trebao biti samo distributivni centar. Vinska priča Dalmacijavina seli se u vinariju u okolici Drniša, u Petrovo polje, gdje imaju nasad od dvjestotinjak hektara vinograda. Vinarija još nije tehnološki na nivou na kojem bi trebala biti, ali i na tome se radi. Prvi zadatak koji su si postavili, bio je okupljanje nove, sposobne ekipe.

Vinski razgovori Dalmacijavino 1
"Dio koji nas zanima je, naravno, onaj vinski, a tu su, rekao bih, napravili dva odlična poteza. Prvo, doveli su mladog i perspektivnog enologa Viktora Zdilara. On je iz Imotskog, koji ima sličan teroar kao i Drniš, tako da on ima potrebno predznanje o mogućnostima koje ova regija pruža. Drugi su napravili nedavno - kad su za direktoricu doveli Kristinu Pinkert iz Baranje, koja je, prema mojem mišljenju, jedna od boljih enologinja u Hrvatskoj." - tako je kadrovske promjene u Dalmacijavinu prokomentirao Stiplošek.
Prema kvaliteti vina na ovom predstavljanju, vidljivo da idu dobrim putem te kako je potencijal neupitan. Uz ugodne razgovore i ukusne plate iz ponude Procaffea, kušana su vina:
Debit - suho bijelo vino, slamnato do zlatno žute boje, diskretne arome i punog okusa, karakterističnog za drniško područje iz kojeg dolazi. Vino je srednje jakih alkohola, a idealno je za ispijanje uz mladu janjetinu i luk.
R'kaciteli - ova sorta neobičnog naziva datira još iz 3000. godine pr. Kr, a poznata je kao jedna od najstarijih svjetskih sorti grožđa. U vinogradima Dalmacijavina prisutna je već 30 godina, no ove godine je po prvi put nude kao monosortno vino. Ovo svježe vino specifične arome i okusa te nešto izraženijih kiselina idealno je vino za osvježenje u vrućim ljetnim danima.
Sv. Cecilija - odiobivena od autohtone dalmatinske sorte maraštine, Sv. Cecilija opija harmonijom okusa, privlači zlatnom bojom, a njen jedinstveni bouquet oduševljava nepce svakom kapljicom.
Merlot - uzgaja se na Petrovom polju, koje sadržava najbolje od sjevera i juga. Ovo vino uravnoteženih tanina i srednje jakih alkohola krasi tamna, granat crvena boja s prepoznatljivim sortnim mirisom i razvijenim bouquetom. Idealno ja za ispijanje u svakom trenutku.

Vinski razgovori Dalmacijavino 2

Merlot Barrique - vrhunsko crno vino proizvedeno od istoimene sorte grožđa s biranih lokacija Petrova polja. Nastaje odležavanjem u hrastovim bačvama, što ovoj poznatoj sorti daje specifičan i bogat okus. Vino je duboko crvene boje, srednje jakih alkohola i umjerenih i uravnoteženih tanina.
Kako je običaj na Vinskim razgovorima predstaviti i pokoju premijeru i/ili skriveni dragulj vinarije, tako je i ekipa iz Dalmacijavina na kušanje donijela i dva vina koja još uvijek odležavaju u svojim bačvama!
Plavina - berba 2018. pokazuje jako lijepi potencijal, suprotan od onog što se očekuje od sorte Plavina. U odnosu na crna dalmatinska vina, ova Plavina iznenađujuće je moćna i pitka, a okusom podsjeća na šljivu s tragovima vanilije. Tijelo je srednjeg intenziteta, intenzivne rubin boje sa svim karakteristikama vrhunskog vina. Na tržište ju tek planiraju izbaciti, no u malim količinama kao selekciju.
Cabernet sauvignon - moćno, robusno i veliko vino berbe 2018., u kojem su izražene sve sortne karakteristike cabernet sauvignona. S ostatkom šećera koji jako lijepo zaokružuje vino, ovo vino njegovano u drvenim bačvama punog je okusa, duboko crvene boje i zaokruženih tanina.

Uz kušanje, a posebice nakon, razvila se diskusija, prvenstveno oko načina prezentacije vina. Kao najbolje vino, publika je ocijenila Plavinu i tu je uočen problem... Kako prezentirati plavinu kao sortu? Strancima nije poznata, a većina naših ljudi će odmahnuti glavom na sam spomen plavine. Međutim, ekipa iz Dalmacijavina dokazala je da Plavina može biti itekako dobro vino.
Tomislav Stiplošek je rekao: "Mislim da bi trebalo ustrajati u prezentaciji Plavine kao sortnog vina, dati si truda i vremena i od nje napraviti brend. Jer jednom davno je, primjerice, i zinfandel bio nepoznata sorta."

Vinski razgovori Dalmacijavino 4
Vrlo je zanimljivo bilo izlaganje g. Suhadolnika koji smatra da bi trebalo raditi kupaže jer Dalmacijavino ima količine za to i davati im imena po geografskim pozicijama. Po njegovom mišljenju, lakše je napraviti brend od kupaže merlota, caberneta i plavine te stvoriti brend, nego gurati kao glavni proizvod merlot kojeg imaju više od 300000 litara. "Potrošači mogu piti merlot svuda na svijetu i to vas nigdje ne izdvaja.", naglasio je Suhadolnik.
Takva ideja uopće nije loša i sigurno bi bilo dobro da se dio vina priprema na takav način. Obzirom na količinu vina, postavilo se pitanje tržišne niše, a odgovor je da će Dalmacijavino razvijati posebnu liniju vina za HoReCa sektor, a posebna linija će biti za maloprodaju. To je odluka koju je publika itekako pozdravila.
Zaključak svih u publici je bio da Dalmacijavino definitivno kreće u novu vinsku eru s odličnom ekipom i trenutno im vina imaju jako puno potencijala. Želja sviju je da ovakvu priču ponovio za godinu dana i vidimo u kojem smjeru se razvija. Kako stvari trenutno stoje, mogli bi dobiti još jednu vinariju s visoko kvalitetnim vinima, ali i sa značajnim količinama.

Vinski razgovori Dalmacijavino 3
G.E.T. Report i kavana Procaffe svim su ljubiteljima finih vina i dobre hrane priredili još jednu poslasticu - naime, na terasi i u wine baru Procaffea do prvog rujna se održava G.E.T. Fest - festival vinskog turizma. Informacije potražite na web stranici http://fest.get4u.hr, Facebook stranici GET Fest ili najbolje - svratite u kavanu Procaffe, opustite se uz festivalsku ponudu vina i finih zalogaja te se informirajte o sadržajima kojih će ovo ljeto biti puno!

est.get4u.hr

 

Kako bismo Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te potpunu funkcionalnost Internet stranice, ova stranica pohranjuje kolačiće (cookies). Analitičke kolačiće Google Analytics koristimo samo uz Vašu suglasnost.
Pročitajte više Prihvaćam Odbijam