Nedovoljno konzumiranje kalcija može ostaviti trajne posljedice po zdravlje ljudi. Statistike su pokazale da mladi ljudi diljem Europe ne uzimaju dovoljno kalcija budući da preporučena dnevna doza iznosi 1.200 miligrama, a u pojedinim zemljama samo 56% djevojaka i 75% mladića, u dobi od 15-19 godina, uzima potrebnu količinu.
Mladi ljudi trebaju više kalcija jer im kosti još uvijek rastu. Iz Europske fondacije za borbu protiv osteoporoze upozoravaju da tinejdžeri ne uzimaju dovoljno namirnica bogatih kalcijem. To su prije svega sir, mlijeko, jogurt, sjemenke sezama, sjemenke amaranta, soja, zeleno povrće, orašasti plodovi i riba.Niz studija pokazuje da osobe koje su u djetinjstvu pile mnogo mlijeka imaju kosti veće gustoće. Sve u svemu, navika pijenja mlijeka u djetinjstvu može donijeti prednosti za cijeli život, uključujući poboljšanje fizičkih sposobnosti te ravnoteže u starijoj dobi.

kalcij2

Prema rezultatima istraživanja, povećanje unosa mlijeka za jednu šalicu dnevno povezano je s 5% bržim vremenom hodanja te 25% manjom mogućnošću za slabu ravnotežu u starosti.Britanski istraživači koristili su podatke dviju velikih, prethodno objavljenih, prehrambenih studija s ciljem prikupljanja podataka o prehrambenim navikama u djetinjstvu više od 1.500 osoba između 62 i 86 godina. Mjerili su utjecaj prehrane, posebice mlijeka, proteina, kalcija i masnoća na trenutnu tjelesnu spremnost, te pokretljivost u godinama koje slijede. Stariji sudionici studije sudjelovali su brojnim aktivnostima, uključujući hodanje, dizanje i spuštanje, te im je testirana sposobnost održavanja ravnoteže.

kalcij1

Uz brojne zdravstvene prednosti konzumiranja mlijeka u djetinjstvu, rezultati studije su pokazali da osobe koje su u djetinjstvu pile mlijeko imaju od toga značajne koristi kasnije u životu. Nadalje, uočeno je da osobe koje za doručak piju mlijeko imaju energetski mnogo bogatiji doručak od osoba koje mlijeko ne piju…