Kako bi se izbjegao rizik od dehidracije potrebno posvetiti posebnu pozornost održavanju uravnotežene količine vode u organizmu, u čemu pomažu različiti izvori vode u prehrani. Zapravo se 20 do 30% vode dobiva iz hrane, a odabirom namirnica koje sadrže puno vode moguće je povećati njen unos i tako spriječiti dehidraciju!
To je osobito značajno za starije ljude i djecu jer su oni najosjetljiviji na temperaturne razlike i stoga im prehrana bogata vodom može pomoći da ne dehidriraju organizam. Informacije o udjelu vode u uobičajenim jelima i pićima mogu doprinijeti u planiranju obroka i povećanju unosa vode. Mnogi znaju da juhe i ostala tekuća jela povećavaju unos vode, no manje su svjesni toga da i čvrsta hrana utječe na njega. Većina voća i povrća sadrži 80 do 95% vode pa su tako odličan izvor vode, kao i juhe pripravljene od njih.

voce-jest4

Pomalo neočekivaniji izvori vode su tjestenina koja sadrži do 85% vode, riža sa 65 do 70% vode te jaja, riba i morski plodovi koji sadrže 65 do 80% vode. Dok torte i kolačići imaju relativno nizak udio vode, sladoled je odlična poslastica u vrućim danima s oko 60% vode, no potrebno je imati na umu da su navedena jela vrlo kalorična. Kod dehidracije, osim glavobolje, vrtoglavice, slabosti i umora, može doći do grčeva, a u težim slučajevima i do toplotnog udara, posebice u ljetnim mjesecima. Najvažnije je osigurati unos dovoljne količine tekućine, a konzumiranje različitih pića može pomoći pri unošenju odgovarajuće količine vode kako bi se izbjegla dehidracija. Dnevno je preporučljivo konzumirati minimalno 1,5 l obične vode.

voda-mit1

Prehrana koja uključuje namirnice bogate vodom, poput voća i povrća, također pomaže u tome. Stoga, osim vode, povećajte unos bezalkoholnih pića, juha, voća i povrća, mliječnih proizvoda, mesa, ribe, jaja i žitarica jer svi oni pomažu održavanju optimalne hidratacije organizma!

Djelomična naoblaka

21°C

Zagreb

Djelomična naoblaka

Vjetar: 11.27 km/h

  • 25 .05. 2018

    Grmljavinska oluja 21°C 12°C

  • 26 .05. 2018

    Povremene grmljavinske oluje 26°C 14°C

Horoskop

Kulinarski recepti